Każda nasza placówka ma swój niepowtarzalny charakter, który tworzą ludzie. Zapraszamy do przeczytania rozmowy z Panią Dyrektor naszego Przedszkola Uniwersyteckiego w Gdańsku oraz Publicznego Pozytywnego Przedszkola nr 11 w Gdańsku przy ul. Wąsowicza. To okazja, aby zobaczyć jak myślimy o edukacji i podejściu do naszych podopiecznych. https://ug.edu.pl/news/pl/6827/postrzegamy-dzieci-jako-kompetentne-ciekawe-i-pelne-potencjalu-jednostki-ktore-maja-prawo-do
Jeszcze do 15 marca do godz. 16:00 potrwa rekrutacja do Publicznych Pozytywnych Przedszkoli w Gdańsku. Wszystkim zainteresowanym przypominamy jak przebiega proces rekrutacyjny: Należy wypełnić wniosek elektronicznie lub wypisać go ręcznie, po uprzednim otrzymaniu dokumentu w placówce. W przypadku drugiej opcji, wniosek należy przekazać do przedszkola pierwszego wyboru. 27 marca 2024 roku o godz. 15.00 placówki ogłoszą listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych. Wyniki rekrutacji będą możliwe do sprawdzenia w placówce pierwszego wyboru. W terminie od 3 kwietnia od godz. 8:00 do 10 kwietnia 2024 roku do godz. 16:00 rodzice i opiekunowie zobowiązani są do potwierdzenie woli umieszczenia dziecka w wybranym przedszkolu. 12 kwietnia 2024 roku o godz. 15.00. zostaną opublikowane listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do każdej z placówek prowadzących rekrutację. Można wziąć udział w rekrutacji do maksymalnie 5 miejsc. Lista naszych przedszkoli dostępna jest na stronie: pozytywneinicjatywy.pl/przedszkola/. Dodatkowe szczegóły rekrutacji: tinyurl.com/ZasadyRekrutacji.
Liceum Akademickie im. Macieja Płażyńskiego w Pucku gościło nauczycieli z Hiszpanii, Chorwacji i Turcji w ramach realizacji programu Erasmus+. W czasie spotkania uczniowie prezentowali przygotowywane na lekcjach angielskiego projekty „About Poland” i „About Kashubia”. Przybliżyli w nich gościom geografię Polski, znane postaci, zwyczaje i kuchnię. Opowiedzieli też o regionie, kaszubskiej kulturze i języku. Nie zabrakło też możliwości posmakowania specjalności kuchni polskiej i kaszubskiej, przygotowanych przez uczniów. Gościom pokazano też Puck opowiadając o najważniejszych miejscach i zabytkach. Skutecznym narzędziem porozumienia międzynarodowej grupy był język angielski, którego sprawnym posługiwaniem wykazali się gospodarze.
Uczniowie Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego im. Pawła Adamowicza w Gdańsku odwiedzili Szkołę latania ZONDA.aero w Gdańsku. Celem wizyty było wprowadzenie uczniów w fascynujący świat lotnictwa, a także przedstawienie codziennej działalności szkoły. Zajęcia odbywały się, zarówno na symulatorze lotów, jak i w sali wykładowej, gdzie instruktorzy piloci dzielili się swoją cenną wiedzą z zakresu obsługi samolotów, zasad lotnictwa ale i też osobistą pasją do tej dziedziny. Młodzież prowadzącym zaimponowała swoją aktywnością i wiedzą z zakresu lotnictwa, chemii oraz fizyki. Znakomicie poradziła sobie z też z posługiwaniem się językiem angielskim w praktyce, gdyż część zadań przygotowana została przez instruktorów w tymże języku. Było to inspirujące spotkanie, które mamy nadzieję, że znajdzie swoją kontynuacje. Więcej informacji znajdziecie na stronie szkoły Latania ZONDA.aero: https://zonda.aero/uniwersyteckie-liceum-ogolnoksztalcace-z-wizyta-w-zonda-aero/?fbclid=IwAR1TA4YzeyrUemena2asytoSPeh6QRJvizy0pP-Pxl-ltKSy9hBiDLj-to4
Szanowni Państwo, zbliża się czas rozliczeń podatkowych, prosimy pamiętajcie o nas rozliczając swój PIT. Otrzymane z tego tytułu środki pozwolą nam wesprzeć naszą codzienną działalność edukacyjną w żłobkach, przedszkolach czy szkołach. Już dziś dziękujemy za przekazany nam 1,5 % Waszego podatku.
W piątek, 12 stycznia, Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku im. Pawła Adamowicza obchodziło Dzień Patrona w ramach miejskich obchodów piątej rocznicy tragicznej śmierci Pana Prezydenta. W uroczystościach udział wzięli m.in. prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, Magdalena Adamowicz małżonka patrona, Piotr Adamowicz brat patrona, Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. Piotr Stepnowski, Rektor Politechniki Gdańskiej prof. Krzysztof Wilde, Prorektor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego dr hab. Tomasz Smiatacz, Zarząd Pozytywnych Inicjatyw, Radni Miasta Gdańska, liczni samorządowcy oraz przedstawiciele urzędów i licznych instytucji. W czasie uroczystości goście mieli okazję na nowo przybliżyć sobie postać Patrona szkoły, zapoznać się z aktualnymi osiągnięciami uczniów oraz wziąć udział w debacie panelowej na temat: „nowoczesna szkoła w nowoczesnym mieście”. Do udziału w niej zaproszeni zostali prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz; prof. Cezary Obracht-Prondzyński – socjolog, antropolog, historyk z Uniwersytetu Gdańskiego; Wojciech Rzehak – polonista, scenarzysta, kierownik działu edukacji w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, były wicedyrektor jednego z krakowskich liceów; oraz
Pozytywna Szkoła Podstawowa w Gdańsku im. Arkadiusza Arama Rybickiego obchodziła uroczysty dzień patrona. Była to okazja do wspólnego świętowania, wspomnienia sylwetki Arama, ale też nagrodzenia zwycięzców konkursów na wiersz poświęcony patronowi i jego portret. Gościem specjalnym była Pani Małgorzata Rybicka, małżonka patrona szkoły. Była to wspaniale przygotowana przez uczniów wzruszająca uroczystość.
Z okazji nadchodzących Świąt oraz Nowego Roku pragniemy życzyć Państwu wielu dobrych doświadczeń w gronie bliskich i wszystkich innych, na co dzień spotykanych, ludzi. Niech będzie w nas wzajemna otwartość i zrozumienie. Bądźmy dla siebie inspiracją i wsparciem w każdym dniu naszego życia. Zarząd Pozytywnych Inicjatyw
Czym jest budżet obywatelski wie z pewnością większość z nas, a czym jest budżet uczniowski? To może wiedzieć mniej osób. I właśnie dlatego, w tym roku szkolnym w Pozytywnej Szkole Podstawowej w Gdańsku startujemy z budżetem uczniowskim. Daje on możliwość rozwijania zarządzania finansami oraz wzmacnia odpowiedzialność społeczną wśród dzieci i młodzieży. Może być wykorzystywany do finansowania różnych inicjatyw społecznych, kulturalnych czy edukacyjnych w szkole. Daje to uczniom możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły poprzez organizację wydarzeń czy projektów. Uczestnictwo w procesie decyzyjnym dotyczącym budżetu może zwiększyć zaangażowanie uczniów w życie szkoły. Czują się oni bowiem bardziej zaangażowani, gdy mają wpływ na to, jakie projekty są finansowane w ich szkole. To pilotażowe działanie. Już dziś ciekawi jesteśmy jaki będzie jego efekt, ale to z pewnością jedna z angażujących form edukacji, która nie tylko uczy, ale i kształtuje odpowiedzialne społecznie postawy. Trzymamy kciuki!